Plan wdrażania CRM:
Określ swoje cele.
Planowanie jest krokiem milowym w procesie wdrażania nowych systemów i oprogramowania w firmie. To pierwszy i najważniejszy punkt , dzięki któremu przygotujesz się na udany proces implementacji nowych zasobów. Aby właściwie wszystko zaplanować, musisz: określić swoje cele biznesowe, przeanalizować i zmapować procesy biznesowe, a także określić kluczowych "graczy", którzy pomogą Ci zrozumieć każdy aspekt Twojej działalności. Zrób z nami swój pierwszy krok.
Jak określić cele biznesowe?
Miej jasny zarys tego, co chcesz osiągnąć, poprzez wdrożenie CRM w swojej firmie. Poniżej znajdziesz przykładowe pytania, które pomogą Ci znaleźć właściwą odpowiedź:
Stwórz praktyczną listę.
Tworząc listę celów biznesowych natychmiast określisz jakie procesy biznesowe chcesz usprawnić i jakie dane uzyskać w swoim systemie CRM. Skorzystaj z naszego przykładu i dopasuj go do swojej sytuacji biznesowej.
Przykład:
Cel biznesowy
Zwiększyć liczbę zadowolonych Klientów.
Jak chcesz go osiągnąć?
Poprawić zaangażowanie w relacjach.
Czego szukać w CRM?
Zwiększyć sprzedaż i wydajność.
Zidentyfikuj i wyeliminuj luki w proces sprzedaży.
Usprawnienie procesów biznesowych w CRM i automatyzacja najważniejszych procesów zwiększających produktywność.
Redukcja kosztów operacyjnych i czasu.
Automatyzacja ręcznych i powtarzalnych procesów lub działań.
Wykorzystanie przepływów pracy i makra do automatyzacji powtarzalnych czynności.
Zwiększyć sprzedaż sprzedaż krzyżową i retencję klientów.
Centralizacja wszystkich danych związanych z klientami, aby uzyskać całościowy obraz cyklu sprzedaży i udostępnić go zespołom.
Wszystkie niezbędne informacje w jednym miejscu: dane klienta, interakcje w mediach społecznościowych, poczta elektroniczna i wsparcie techniczne.
Jesteś gotowy by iść dalej?
W kolejnych krokach dowiesz się jak dokumentować, analizować i mapować procesy biznesowe.